Återbetalnings- och returpolicy

Vi på Zilver strävar efter att du ska vara helt nöjd med dina smycken. Om du av någon anledning inte är nöjd med ditt köp, erbjuder vi möjligheten att returnera produkten inom 14 dagar efter att du mottagit den, i enlighet med distansköplagen. Vänligen läs igenom vår returpolicy nedan för att säkerställa att din returhantering går smidigt.

Returvillkor

För att vara berättigad till en retur måste följande villkor vara uppfyllda:

  1. Produkten ska vara oanvänd, i samma skick som när du mottog den och i originalförpackningen.
  2. Returen måste ske inom 14 dagar från att du mottagit produkten.
  3. Du behöver bifoga kvitto eller inköpsbevis för att vi ska kunna behandla din retur.

Observera att specialbeställda eller graverade smycken inte kan returneras om de inte är defekta.

Returprocess

  1. För att initiera en retur, vänligen kontakta oss på kundservice@zilver.se med ditt ordernummer och en kort beskrivning av orsaken till returen.
  2. När din returförfrågan är godkänd skickar vi dig vidare instruktioner om hur du returnerar produkten.
  3. Kunden ansvarar för att betala returfraktkostnaden. Vi rekommenderar att du använder ett spårbart fraktalternativ för att säkerställa att returen kommer fram, då vi inte ansvarar för förlorade eller skadade returer under transporten.

Återbetalning

När vi har mottagit och inspekterat den returnerade produkten kommer vi att meddela dig via e-post. Om din retur godkänns, kommer din återbetalning att behandlas. Återbetalningen görs till samma betalningsmetod som användes vid köpet.

Observera att fraktkostnaderna för den ursprungliga beställningen inte återbetalas.

Byten

Om du vill byta en vara (t.ex. för en annan storlek eller modell), följ samma procedur som för returer. När vi mottagit den returnerade varan och godkänt den, kan vi skicka ut det nya smycket.

Reklamationer

Om du mottagit en defekt eller felaktig vara ber vi dig att kontakta oss omedelbart på kundservice@zilver.se, så hjälper vi dig att ordna en ersättning eller återbetalning utan extra kostnad. I dessa fall står vi för returfrakten.

Kontaktinformation

För alla frågor kring retur eller återbetalning, vänligen kontakta oss på:

Zilver
E-post: kundservice@zilver.se
Lund, Sverige

0
    0
    Varukorg
    Din varukorg är tomÅtergå till butiken
    Rulla till toppen